Diari del bloc

Dilluns, 9 de novembre de 2015:
Per començar, hem creat el blog i també hem posat les 6 pàgines que haurà de tenir el nostre blog. A més, hem entès el seu funcionament.

Diumenge, 15 de novembre de 2015: 
D'entrada, hem fet una petita recerca d'informació -buscant a diaris digitals, etc.- per tal de triar el tema d'aquest treball global de ciències socials. Llavors, a partir d'aquí hem seleccionat aquells temes que més ens han cridat l'atenció. Aleshores, per unanimitat hem decidit realitzar el treball sobre la muralla de Girona. Seguidament, hem plantejat el tema com una problemàtica: Per què es va construir la muralla de Girona? No obstant això, la pregunta no estava ben formulada. A partir d'aquí, hem començat a documentar-nos més sobre la muralla de Girona. Després de buscar informació en diferents fonts (Google Acadèmic, etc.), hem reformulat la pregunta que exposem a continuació: Per què es va enderrocar una part de la muralla de Girona? De fet, això és el que més dificultats ens ha creat fins ara, ja que fer preguntes correctament no és tant fàcil com sembla.

Dilluns, 16 de novembre de 2015:
Per tal de comprobar que la pregunta que vam reformular era la correcta, hem comentat el canvi que vam fer al professor de ciències socials. Tot i així, la pregunta encara era massa genèrica. D'aquí que l'hàgim acabat de concretar. I, finalment, hem arribat a la conlcusió que la pregunta més encertada i que creiem que és la definitiva és la que mostrem tot seguit: Per què es va enderrocar la muralla del Mercadal de Girona? Pensem que aquesta és l'adequada perquè si que planteja una problemàtica concreta, aspecte que les anteriors no presentaven.

També, hem buscat com obtenir informació de l'Arxiu Històric de Girona a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Girona per tal de poder elaborar la unitat didàctica que hem de fer de ciències socials.

Segons el nostre parer, creiem que, de moment, hem entès el que ens ha demanat que fem el professor de ciències socials i pensem que el grup està funcionant correctament.

Dimarts, 24 de novembre de 2015:
Un cop els nostres companys i companyes han coavaluat el nostre blog, hem realitzat bastantes modificacions partint del que han comentat i també a partir del que nosaltres crèiem que calia millorar. Hem afegit una imatge de la muralla del Mercadal de Girona i una breu explicació per tal de plantejar la problemàtica d'una manera més visual. També, hem fet més entrades al diari del blog: Una d'elles és la del dilluns 16 de novembre, perquè el diumenge 15 de novembre vam escriure en una mateixa entrada el que haviem fet en dos dies diferents -el dia 15 i el dia 16 de novembre-.

Dimecres, 9 de desembre de 2015:
Hem fet una tutoria amb el professor de ciències socials per tal que ens orientés sobre com dur a terme el dossier del mestre. Ens ha comentat que el dossier del mestre consistia en explicar tot allò que un mestre ha de saber i conèixer per poder fer la unitat didàctica amb els seus alumnes. De manera que com que nosaltres haviem plantejat activitats, hem aprofitat perquè ens donés el seu vistiplau. La tutoria ens ha servit per reconduir el nostre dossier del mestre i per saber com realitzarem l'activitat sobre realitat augmentada que volem dur a terme.

Dijous, 17 de desembre de 2015:
Hem realitzat l'entrega del dossier del mestre amb l'objectiu que qualsevol docent que vulgui portar a terme la nostra unitat didàctica ho pugui fer.

Divendres, 18 de desembre de 2015:
Hem coavaluat el dossier del mestre de dos grups i, gràcies a això, hem pogut veure com ho han fet els nostres companys.

Diumenge, 20 de desembre de 2015:
Un cop realitzada la coavaluació, hem pogut veure la valoració que ens han fet els companys/es en relació al nostre dossier del mestre, la qual ha estat molt positiva. Ens han comentat que el nostre dossier del mestre estava molt ben organitzat, ja que hi havia una introducció, uns objectius, una metodologia, uns continguts, uns continguts clau, per saber-ne més, una conclusió i una bibliografia. D'aquí que estiguem molt satisfetes del resultat final.

Dijous, 7 de gener del 2016:
Hem entregat les activitats que plantegem als alumnes per tal que aquests puguin respondre a la problemàtica que els hi plantegem: Per què es va enderrocar la muralla del Mercadal de Girona? Les activitats estan plantegades per tal que l'alumnat pugui assolir els objectius plantejats inicialment, en què fem que esdevinguin investigadors.

Comentar que al final, no hem pogut fer l'activitat de realitat augmentada que voliem dur a terme per problemes tècnics que hem tingut. No obstant això, n'hem pogut proposar d'altres que també són motivadores pels infants i que els fan reflexionar, questionar-se el què passa al seu voltant i desenvolupar l'esperit crític.

Dissabte, 30 de gener de 2016: 
Avui hem corregit la nostra rúbrica d'avaluació i l'hem sintetitzat. Per poder-la penjar, hem afegit una nova pàgina anomenada avaluació.

Diumenge, 31 de gener de 2016:
Després d'haver fet la rúbrica d'avaluació, hem fet la coavaluació de les activitats d'un parell de grups.

Un cop realitzada la darrera tasca del blog, ens agradaria comentar que el fet d'haver d'anar seguint els diferents passos per poder elaborar un blog ens ha permés una vegada més veure que l'aprenentatge es construeix a partir de la cultura de l'esforç, la constància i la perseverància.

Finalment, volem dir que després d'haver realitzat aquest treball, hem après que la història i la geografia es poden treballar d'una manera més motivadora pels alumnes a través de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació i esperem que tot això que hem après, ho puguem aplicar a les aules el dia que siguem mestres. 

4 comentaris:

  1. El títol és adequat ja que està problematitzat. Les pàgines fixes estan ben posades i es veuen clarament. El diari només té una entrada. La llista de blocs està incomplerta, falten 2 blocs.
    Els textos estan força bé, tot i que falta cohesió en alguna de les frases. El disseny del bloc és clar i està ben organitzat, però no acaba de ser adient per la seva funcionalitat didàctica, és a dir, l’estètica no lliga amb el tema. Seria interessant que hi hagués alguna imatge que fes referència a la muralla. L’idioma sí que és el mateix per a tots els apartats i el blog permet comentaris.

    ResponElimina
  2. El títol és correcte. Està plantejat en forma de pregunta i està problematitzat. Planteja un problema a resoldre.
    Les pestanyes corresponen a totes les pàgines que hi hauria d'haver.
    Només hi ha una entrada a la pàgina de Diari de bloc. Ho trobo correcte, suposo que ho vau fer tot seguit, el mateix dia. I el text és correcte.
    Pel que fa a la llista de blocs dels companys, en falten alguns.
    El format és atractiu, contempla totes les necessitats formals i permet complir els objectius que té el bloc. Trobem a faltar alguna imatge de la muralla.
    Seguiu així! Ànims Cracs!

    ResponElimina
  3. El títol és adequat ja que planteja un problema a resoldre. Les pàgines estan ben posades i es veuen clarament. El diari té una entrada. A la llista de companys dels blocs, en falten alguns. El format és adequat, agradable i atractiu, Ho completaria amb alguna imatge per fer referència al tema que volen desenvolupar. L'idioma és el mateix a tots els apartats i el blog accepta comentaris.

    ResponElimina
  4. Avaluarem el vostre bloc a partir dels ítems que hem posat a la nostra rúbrica; presentació, idees prèvies, continguts i activitats.

    La presentació del bloc és notable, la organització està molt clara, els textos estan escrits correctament amb el llenguatge adequat al nivell dels nens i, sense faltes gramaticals ni ortogràfiques. El disseny és adequat a la seva funció didàctica tot i que visualment no és gaire atractiu per als més petits. En segon lloc, ens centrem en els continguts. L'activitat d'idees prèvies que proposeu (kahoot), és excel·lent. És una activitat adequada al nivell dels alumnes, ja que són de cicle superior, és motivadora i és una manera d'aprendre jugant. En aquest tipus d'activitat es tenen en compte els interessos dels alumnes i es fa ús de les TIC. Això fa que es desenvolupi més d'una competència. És una activitat molt bona. De la mateixa manera, els continguts que exposeu tant al bloc com al dossier del mestre són excel·lents. Cobriu el tema en profunditat amb detalls i exemples, la informació és correcta i hi ha un apartat per a saber-ne més que ajuda a reforçar l'aprenentatge. I per últim, les activitats que presenteu desenvolupen vàries habilitats de les ciències socials, fomenten la investigació i es tenen en compte els interessos dels alumnes. Tal i com hem vist i heu dit segueixen la metodologia ABP (Aprenentatge basat en problemes) i això fa que siguin competencials. L'únic aspecte que milloraríem o canviaríem, com ja hem dit és el disseny tot i així, us posem un notable alt (8'5-9).


    Aminata Sankareh i Ainoa Zoido

    ResponElimina